0

Sakitnya hati... mengadu boleh??!

Sila sentap!!! makan dalam betul dengan warna air ni... magik tak? sekejap cekelat..sekejap jernih...sekejap kekuningan... sakit ati betul.

Ini le masalah besor ayo di rumah aku ni... warna warni airnye.... baju skul anak kaler putih pun boleh tukar jadi baju pengawas. Megik! bencik!!! paling shiok, kena gaya seminggu sekali mesti tak de air.... waktu peberet ketiadaan air ni hari Jumaat/Sabtu ~ KOMPOM!! HARI CUTI kau! waktu ni la anak beranak ada rumah...banyak guna air....mandi/masak/basuh...... lagi sadis...tak tau pun air takde...TAK PERNAH BAGI NOTIS pon.... tangki air habis.... budak-budak dah bacin.... air tak de... kena la angkut budak-budak gi mandi manda di kolam ala Tambun WetWater kat Taman Tengku Anis... huk huk

ni kaler air kopi cair waktu kegemaran dia muncul tengah malam-larut pagi.... time kaler ni, air dia memang laju deras. kalau basuh pun, pinggan putih melekat la kaler tu kat pinggan... haha korang ada??

tindakan: aku kena bukak air lama-lama laju laju deras deras supaya air buruk dengan harapan cepat la air putih keluar...



tak lama pun aku buka....kang melambung plak bil air. 2-3 jam lepas tu... so - so la warna air tu...tp waktu ni..tekanan air dah slow... pulas habis pun kepala paip, air keluar pun sama itu air mata... hahah warna dah putih sket... tak la putih jernih....

tindakan aku : cecepat tadah air guna Penapis Air Rx-Water.


Aku tak tadah air waktu air kotor tu sebab apa..... hu!! aku malas le nak cuci filter tiap-tiap hari pulak.... biasa seminggu sekali aku cuci.... pergh daki karat melekat korang boleh imagine?? muntah!! yuks...wek! KOTOR sangat.

Aku kesian sangat dekat anak-anak aku..dari kecik umo 2 thn duduk sini, takkan hari-hari minum makan air karat? Anak aku yg kecik lahir sini...takkan dari lahir minum air tu? Ginjal baru nak berfungsi... sudah nak kena tapis macam-macam.... tu pasal budak2 sekarang mudah kena penyakit.. TAK CAYE????

Penapis ni mahal sket... tp memang berbaloi.... aku rela keluar duit banyak sekarang, dari esok lusa dorang sakit aku keluar duit lagi banyak.... FIKIR FIKIRKAn ye....

Rx-Water ni pada aku mmg penapis air yang TERBAIK di pasaran Malaysia. Dengan pengasasnya yang sangat bertanggunjawab...mampu merawat mcm2 sakit. Aku dah cuba, luka di jari kena pisau...biasa 2-3 hari masih pedih... ari tu, aku cuci dgn air Rx-Water....sejukkk je....petang dah tak sakit...darah pun dah kering....luka dah melekat balik... ~ cuba baca testimoni kat web Rx-lite aku tuh... mmg betul.

Masak pun gn air Rx-water... dulu masak nasi petang, esok pagi dah basi... skrg, tahan seharian nasi aku.... :)



heh! iklan pree sket... sekarang aku dah tukar dari teh BOH kepada teh SABAH pulak... harga promo RM2.90 beli kat Pasaraya Salamku... rasa? plain sket dari BOH. Daya serapan pun slow... nampak mcm warna ori dari daun... tak macam efek dari pewarna tambahan kan.... Bekgrond ikan temenung bakar, menu bersahur aku dua beranak... Daddy dia tak de semalam gi OST...

OK babai.

0 comments:

Post a Comment

komen jujur anda amat kami dihargai ;)

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

anak menantu cucu Wan Pani

anak menantu cucu Wan Pani

kamu picit sini, saya picit sana juga..