0

Kerabu pucuk paku dgn tauge




Dah lama sangat teringin nak makan kerabu pucuk paku macam ni. Dulu mak aku selalu buat masa kecik2. SekarNg aku nak buat asik la tak cukup bahan. Ada pucuk paku, tauge pulak tak ada. Sebenarnya, kalau tambah kerang lagi sedapp..

Resepi dari koleksi chef hanieliza, aku kongsi dan sebagai rujukan aku kelak.

BAHAN
2 ikat pucuk paku ambil daun saja dan celur
Tauge x perlu celur
Setengah biji kelapa diparut dan digoreng tanpa minyak hingga kekuningan

2 biji limau kasturi ambil jus
1 sudu besar air asam jawa pekat
Gula sikit

BAHAN KISAR
1 biji cili merah besar
5 biji cili api *nk pedas lg tambah la ye
Sedikit ikan bilis
Seinci belacan

CARA
Campur je semua bahan dan gaul sebati. Simpan dlm peti sejam sebelum makan.

Selamat mencuba.
----


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Jalan Kota Bharu - Pengkalan Kubor,Tumpat,Malaysia

0 comments:

Post a Comment

komen jujur anda amat kami dihargai ;)

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

anak menantu cucu Wan Pani

anak menantu cucu Wan Pani

kamu picit sini, saya picit sana juga..