2

Piring Dodol Antik

Sebenarnya.. aku pun dah hilang ingatan jugak gambaran piring dodol... tak ingat plak rumah arwah nenek aku dulu ada ke tidak piring dodol ni... sebab biasa makan dodol dalam piring biasa je... Piring dodol ni ada macam2 bentuk dan yang best dia colorfull... Sekarang dodol dah advance, ada siap dalam plastik tiga segi dan pelbagai perisa... apa pun, dodol dulu kala lagi sedap la wes... makan panas2 lagi nangis tak berlagu punya la sedap!

Piring dodol ni tidak la besar mana rupanya.. kecik nonet je.. besar tapak tangan budak 4 tahun aje.

Ini je yang ada dalam almari pinggan nenek saudara suami... rasanya dedulu banyak kut, dah pecah la tu..

2 comments:

kakrose@kakyon said...

akak belum ada lagi yg kaler biru..nak mencari2 ni..

fizan wan pani said...

@kakrose@kakyonkak yon, saya pun tak ada lg koleksi piring dodol ni..teringin juga..di kelantan ni mahal sangat harganya..tak berbaloi rasanya..huhu

Post a Comment

komen jujur anda amat kami dihargai ;)

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

anak menantu cucu Wan Pani

anak menantu cucu Wan Pani

kamu picit sini, saya picit sana juga..

There was an error in this gadget