3

Kerabu Taugeh & Pucuk Paku



Sesekali berbuka dengan kerabu lahai, sodapnya.... baki taugeh banyak lagi..beli 50sen punya la banyak makcik di pasar tu bagi... ni kelebihan kalau beli di pasar... siap dapat free gift lada lah, limau lah kadang-kadang makcik tu selitkan dalam plastik...

Resepi kita agak-agak je la ya...

Respi Taugeh & Pucuk Paku

Bahan:

taugeh bersihkan*
pucuk paku bersihkan*
kerang ambil isi*
**celurkan

Bawang besar mayang halus
sedikit daun kesum potong halus-halus
sedikit beras goreng tanpa minyak - kisar halus
cili kering tumbuk lumat
air asam jawa
sedikit kerisik
garam secukupnya
santan pekat

Cara:
Campurkan bahan celur bersama daun kesum, bawang besar,cili kering dan gaul sehingga sebati... bila dah sebati, campurkan beras goreng,kerisik,air asam jawa,garam dan santan...gaul sebati...

sebaiknya, campur santan tu dekat2 nak makan..baru sedap dan fresh.

3 comments:

fizan wan pani said...

testing

azima said...

malatop kerabu hang mate... dah la perut aku, perut melayu... aduhduhduhh.. pedih perut menengokkan kerabu itu :p

fizan wan pani said...

kerabu bodo je ni..orang lain buat lagi sedap...hehe aku setahun sekali tak tentu lg ada kerabu ni...kuang kuang...

Post a Comment

komen jujur anda amat kami dihargai ;)

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

anak menantu cucu Wan Pani

anak menantu cucu Wan Pani

kamu picit sini, saya picit sana juga..

There was an error in this gadget