2

18.3.2010~ Kami ke Kuala Lumpur Naik Keretapi



Perancangan kami nak ke Kuala Lumpur dari bulan lepas lagi.. aku ada seminar Rx-Basic di Petaling Jaya hari Sabtu. Memang aku pilih hari Sabtu 2/3 ni sebab cuti sekolah..so aku boleh angkut anak beranak pergi KL sambil jalan-jalan.. Dah lama aku tak ke sini. Last dulu masa Zulaika kecik lagi...dekat 4 thn jg la..masa ikut en.hubby seminar. Tu pun tak jalan2 pun....duduk je dlm hotel coz dorang kecik lagi..tak kuasa mak nak mendukung bagai..susu lagi..owhh..sangat renyah. Dorang dah besar ni ok sikit nak travel.

So pemilihan keretapi sebab dorang mmg teringin sangat nak naik keretapi. Memandangkan budak2 ni pun budak lagi...kang dibuatnyer ke hulu ke hilir, tak mau ler menanggung malu, kami pun beli tiket untuk 1 kabin. Kira macam 1st class di KTM ni la kut.


Kabin ni tak le beso mana.. kabin keretapi pun kecik je kan.. ada 2 katil TV, sinki. Katil pun ada 4 bantal yang empuk giles..mmg asal letak je kepala mmg lena tak hengat la... ada spare tilam boleh tarik letak atas lantai agak tak muat kan..hak hak... apa pun, best le...perjalanan jauh tak terasa pun coz asik tido...tido..makan dan tido..... budak-budak pun lena je....


Pukul 4 am aku terjaga.. izzaty pun jaga sama..kelaparan.... tengok kereta berhenti lama di Negeri Sembilan. Tukar kepala agaknya..keretapi berpatah balik menuju ke Kuala Lumpur. Perjalanan kami dari Tumpat pukul 6 petang. Lepas layan Izzaty makan minum, tido le balik...ater, nak layan mata pun tak nampak apa kat luar..gelap je..hutan rimba...dah la sejuk...sejuk2 tarik selimut balik le.....

Pukul 6.30 pagi kejut dorang semua...bersiap la apa patut..kemas balik apa yang dah di sepah2kan... Pukul 8.am baru keretapi tiba di KL Sentral.

Skill aku membeli tiket komuter menuju Subang Jaya tak karat lagi ler.... senang je beli kat mesin..leceh la beratur panjang.. Kul 9.am sampai dah kat rumah adik... kebetulan adik cuti teman wife dia check up perut.

Tak hagak, t/hari kami terus gi KLCC....


Feluk Shiom..

Sila tinggalkan jejak tapak sulaiman sebelum melangkah pergi...



Jika anda senggugut,keputihan teruk,discaj berbau..saya jual Tuala Wanita Herba Avail yg boleh rawat masalah ini 100% dan mampu mencegah kanser.Info lanjut klik baner pad sebelah kanan.-jm5@fizanstore.com (e-mail)




post signature

2 comments:

Yati said...

Saya pun ada cadang kat husband hari tu, naik tren je, senang. Berapa harga tiket satu kabin tu, kak Fizan? Kg husband juga kat Tumpat. :D

Fizan Wan Pani said...

Yati, elok sangat ler naik train...kalau dekat je ngn Tumpat tu... 1 kabin ikut jumlah orang juga...dlm RM200++ je.

Post a Comment

komen jujur anda amat kami dihargai ;)

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

anak menantu cucu Wan Pani

anak menantu cucu Wan Pani

kamu picit sini, saya picit sana juga..