1

Nasi Tumpang


Nasi tumpang ni.. hanya terdapat di Pantai Timur.. negeri Kelantan (kalau ada kat tpt lain maaf la ye.. aku ni pernah gak stay KL,Selangor, Perak, Kedah, Pahang tapi x penah lagi le jumpe nasi tumpang ni dlm bentuk gini..). Pertama kali tahu nama ni pun masa mula-mula menetap di sini.. Terperanjat & teruja le sangat aku nak merasa nasi tumpang ni. Kena pula member aku tu dok mengapi-apikan keadaan mengatakan nasi tumpang ni tersangat le sedap.. makan waktu sarapan gitu.. cemana rupa? aku pun tak tahu, sampai le aku cari sampai dapat..

Ini ler rupenye... di bungkus menggunakan daun pisang dalam bentuk piramit.





Cemana dalamnya?? Begini lah isinya. Terdiri dari nasi lenyek (macam nasi impit), diletak lauk pauk serta serunding. Memang sedapppp..............

1 comments:

Farrah Hasna said...

saye mmg tak pernah tau plak benda ni..suami saye org klatan..nak try tanye die la..die tau ke tak..hehe

Post a Comment

komen jujur anda amat kami dihargai ;)

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

anak menantu cucu Wan Pani

anak menantu cucu Wan Pani

kamu picit sini, saya picit sana juga..

There was an error in this gadget