2

Dereyan


kata en suami sekilo RM5. Mahal ke murah? tak tahu la.. yang aku tahu makan saje..

Semalam dia bawa balik 4 biji durian. Baru merasa tau.. sedangkan di Perak (ye, aku tau Perak je sebab selalu la baca status fesbuk adik beradik aku yang kekenyangan memakan doriyan di sana..) tpt lain tak tahu.. dah lama musimnya kalau di Perak ni..ari tu balik Sungkei, bergayut-gayutan buah dereyan di pokok kat kawasan Tiang Bertarah nu..

Sekali makan semalam, terus sakit balik gigi aku..sebab manis leting kut..adus...

Dalam rumah ni, aku ngan anak aku Izzaty je makan durian..lain2 tak makan...deme belagak. Rugi woo tak makan durian. Kalau tempoyak, asam patin tempoyak itu en.suami aku le makan... ikut selera masing-masing le kan nak makan cemana.. kepada yang elergik durian, aku hormati.. tak salah pun.

Harap lega la gigi oi.. boleh makan durian!!

2 comments:

ayzagursoy said...

Selam Fizan,
Semoga sudah beransur sihat (dr sakit gigi). Terbaca Fizan tulis tempoyak, heish sedapnya kalau masak lemak cili padi + tempoyak.. aduilah, celah mana nak cari kat sini kan?

Fizan, saya selalu kena gusi bengkak disebab rahang kecil dan gigi tumbuh separuh sahaja. Fizan cuba kumur guna Bactidol, sangat berkesan. Ada jual di farmasi atau Guardian biasanya. Kumur dlm 30-40 saat, 2 - 3 kali sehari. InshaAllah reda bisa gusi, dan kalau ada ulser, akan cepat hilang.

fizan wan pani said...

Wsalam Ayza, ye lah..di Turki mana nk dapat ye dak durian. Kami di kelantan ni buah import dari negeri lain agaknya. Sy x pernah nampak ada durian berbuah di sini..

Oh Bactidol ye..akan saya cari esok juga..mmg sakit sangat ni..bengkak sekali dgn nanah & darah. Gigi saya berlubang. Nampaknya memandangkan ia gigi bongsu ats, saya nk cabut saja lah.. kalau simpan pun nak cuci susah buat apa kan..takut jadi hal lain nanti kalau x cermat jaga..

Post a Comment

komen jujur anda amat kami dihargai ;)

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

anak menantu cucu Wan Pani

anak menantu cucu Wan Pani

kamu picit sini, saya picit sana juga..

There was an error in this gadget