3

Jeruk Oh Jeruk



Sekarang dah ada highway dari Grik-Baling kalau nak ke Kedah.. i like lah... dulu sampai sakit2 pinggang + muntah pun pernah gak la akibat mabuk kereta waktu jalan lama dulu wakakak... ada jalan baru ni, lena sket tidur kan...

Ada satu kawasan tu area Baling tu..aku tak pasti kampung apa nama..tak ingat la... Kg Mengkuang Hujung ke apa ntah... ada gerai2 kecik sepanjang jalan tu jual jeruk-jeruk IKS ni.... warna warni beb... buat penggemar asam macam aku dan incik asben mmg kerling menjeling je bila nampak colorfull asam ni... Balik dari Alor Star kelmarin singgah la beli... untung sabut, dapat hat sedap...untung batu, telan je la...udah beli pakai duit kan...

Sebotol ada tutup tu RM5.. kalau hat plastik biasa tu RM3... aku pikir sebab jalan jauh..kang tumpah plak dalam kereta dlm perjalanan yang jauh ke Kota Bharu..aku borong hat bertutup merah tu... tup tap kira-kira baru RM30... anak aku gedik nak pisang goreng..beli RM1 ~ 5 bijik... alamak, sedap la pulak... dapat sorang sebijik merasa...haha

Ok, peti es penuh dengan asam.... baru merasa jeruk amra (buah kedondong) color hijau tu... sedap!!

3 comments:

shida anwar said...

sedapnya...jeruk...dulu mmg hantu sangat2..(ms sekolah ptg nak blik hari isnin kena lalu pasar baru sampai kat bus-mesti akak taukan..sempat saya singgah beli asam/jeruk 2-3 hinggit stock seminggu)..skang dah kurang sikit sbb dulu sampai usus dah luka...tobat berjaga2 kalau makan..

fizan wan pani said...

shida.. akak kalau ada depan mata makan la..kalau tak de ok je..tp mmg suka...lagi2 masa ngandung..hehe ni x ngandung kurang sket...apa pun laki akak pun suka gak asam ni..ngalahkan org ngandung...kih2x...oo pasar isnin tu...beli kat makcik kerek tu kan...skang dia pun dah tua..dah tak niaga...

Tie_hah said...

wah . . nampak macam sedap je tu . . hehe

Post a Comment

komen jujur anda amat kami dihargai ;)

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

anak menantu cucu Wan Pani

anak menantu cucu Wan Pani

kamu picit sini, saya picit sana juga..

There was an error in this gadget