2

Sayur Campur



Goreng sayur paling simple dan yang pasti rasanya sedap. Ada masin manis di situ. Goreng pun senang jek, korang campur-campur je apa sayur yang sesuai yang ada di dalam peti sejuk tu. Resepi tak yah letak.. hat ni senang sangat gorengnye :)

Sekarang di sini musim hujan. dah seminggu juga lah hujan turun tanpa henti.. sejuk sungguh nak mandi.. kain pun tak kering dah lama. weis, mesin basuh pulak rosak time tengkujuh ni. nak beli baru on d spot agak tertekan juga lah.. baru je beli ganti baru peti ais...rabak! lain ler kalau en.daddy ku itu jutawan. Mesin basuh usia genap 8 tahun ke... 9 tahun. tapi yang pasti beli di Gurun, Kedah tahun 2002 sebelum Aleeya anak sulung aku lahir.

Ok pe, 3 tempat tau mesin basuh aku tu ikut pindah randah...kedah, pahang dan kelantan.

mesin tu tak boleh pusing dah tong dia tu..bunyi ada..pusing tarak. nak spin bagi kering pun tak boleh...sudahnya aku cuci tangan..jemur dekat seminggu kat luar bagi lembat2 baru dapat jemur dalam rumah kasi kipas. nak bagi cepat kering..

dapat mesin beso sket sedap gak mendobi toto.... toto beso ada 2 keping dah bertahun tak cuci...huk huk

2 comments:

coodeang said...

Suka makan sayur campur terutama chapchai. Tapi tak tahan la nak beli sayur mcm2 jenis. Kat bandar ni bukan boleh beli sikit-sikit. Kalau boleh beli sayur secebis-secebis mesti syok buat sayur campur. boleh campur macam-macam jenis

fizan wan pani said...

memang tak tahan nk beli satu2 jenis. sy pun bukan selalu dpt pergi pasar. pergi tesco apatah lagi..sesekali beli dan sesekali masak je...hari2 masak tipu la pulak.. kita pun dok bandar jg..walaupun tepi2 kg, tp tak serajin macik2 memasak..ahaks

Post a Comment

komen jujur anda amat kami dihargai ;)

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

anak menantu cucu Wan Pani

anak menantu cucu Wan Pani

kamu picit sini, saya picit sana juga..

There was an error in this gadget