0

Gulai Asam Tempoyak Rebung


Menggiurkan tak? pastinya lah..................makan hingga ke rebung terakhir lah. bukan senang nak dapat rebung yang sedap di sini. atau sememangnya aku yang tak pandai cari. apa pun, hari tu terjumpa di tesco, ambil la satu buat percubaan..ok lah kena dengan citarasa aku. tidak lah berbau hancing macam biasa dlm plastik potong bulat2 tu. ini kategori organik punya rebung. what ever lah. nanti boleh beli lagi kalau ada. rasa macam stok nak pupus aje. susah nak dapat.

tak dapat ikan patin fresh, aku masak dengan ikan biasa je. ikan tak pe lagi, yang penting dapat meratah rebung yang sangat lazat.

nak cari ulam ulaman pucuk kadok pulak. buat masak lemak tempoyak ala orang Kuala Kansor. Ini resepi kakak ipar aku..walalala memang supeebbbb!!

0 comments:

Post a Comment

komen jujur anda amat kami dihargai ;)

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

anak menantu cucu Wan Pani

anak menantu cucu Wan Pani

kamu picit sini, saya picit sana juga..

There was an error in this gadget