4

Almari Baju Antik


Biasa tengok tak almari begini? Ni zaman 50-an, 60-an mmg fofular kan... dulu, rumah arwah nenek saya di Tg. Piandang ada...lengkap dengan almari solek berukir lagi... sejak arwah meninggal, semua pinggan mangkuk, kain baju, perabot semua Mak Su saya sedekahkan kepada penduduk kampung.

Televisyen tu kategori antik tak? Jenama lama juga tu... ada gambar, tapi suara tak de.. :) Jenis tekan-tekan punat kalau nak tukar siaran..


Gobok ni ada di rumah nenek suami saya di Ulu Cheka, Pahang. Rare kan?!

4 comments:

shida said...

opah aku ada almari antik juga..hampir 65 tahun..sangat kukuh kayu nya..

fizan wan pani said...

@shida barang lama memang kukuh2 belaka..dibuat dr kayu yang berkualiti...x mcm perabot skrg...tak tahan lama...

shida said...

betul2..almari opah aku tu pintu pun tak tercabut...umah aku ni pintu almari tahan 5 tahun lepas tu dah mula longgar

fizan wan pani said...

@shida pintu lemari org lelama cemana ble kukuh kan? padahal berat..aku pun lupa nk cek. Tapi, pintu lemari skang (kat umh aku la) jenis yg mcm masukkan kat lubang tu je kan..bila kn panas yg lama rasanya lubang tu mengembang..cpat la pintu tu tercabut dr sel dia...hampeh.

Post a Comment

komen jujur anda amat kami dihargai ;)

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

anak menantu cucu Wan Pani

anak menantu cucu Wan Pani

kamu picit sini, saya picit sana juga..

There was an error in this gadget