4

Coaster Cawan Antik saya...





Akhirnya tercapailah hasrat hati hendak mengait coaster sendiri. Dulu, bukan tak boleh nk buat, tapi tak tahu nak letak di mana... pinggan mangkuk nan seciput... tak pernah pun beli set pinggan mangkuk sebab kami ni berpindah randah.... malas la asik turun naik lori, benda kaca mudah pecah.... berapa banyak barang aku dah pecah bila turun naik lori ni... bukan dekat-dekat pindah, dari Kedah ke Pahang... dari Pahang ke Kelantan.... bergegar-gegar atas lori.

Ini pun tak tahu la berapa lama stay di Kelantan... harapnya lama la....ini kalau pindah lagi, aku ingat kena sewa kontena kut. Barang seriyes makin bertambah-tambah....

Pada hemat mata ku yang dah makin rabun ni, coaster crochet ni kalau digandingkan bersama dengan barangan antik, barangan ala henglish style memang cantik kan... Ingat nak buat 6 unit.... lagi 2 unit siap ler... asal mengait mata jadi ngantuk...lagi pulak sekarang musim hujan.... tengok pula tv...memang tak fokus langsung.

Lepas ni nak buat warna pink pulak....

Doily pun ada saya siapkan.. tengok di Sew Addict k.

4 comments:

n.a.j said...

salam fizan...

cantik coaster ni..
wat sekali ngan table runner n chair bed la..:)

selamat menyambut ramadhan

Anonymous said...

Fizan, dulu kat forum bila saya tgk bunga reben Fizan, saya cakap nak pinjam tangan Fizan.. ini tengok coaster, pun rasa nak pinjam tangan Fizan..

Kalau di Turki, bila mereka lihat hasil kerja secantik ini, mereka akan doakan tangan si pembuat itu.. Dan ya, saya pun doakan tangan Fizan, Ellerina Saglik! :D So cute!

fizan wan pani said...

Ain, terima kasih... Selamat menyambut Ramadhan juga utk awak.. Table runner Insya-Allah dlm proses..tp tak tahu lah bila siapkan..ingat nk juga letak di ruang tamu..harapnya tercapai hasrat saya..


Ayza ~ saya ada hantar e-mail berkenaan nak beli benang..dapat tak?

Ayza, hasil tangan awak pun apa kurangnya..malu saya... awak menetap di Turki mesti dah byk menimba ilmu kan.... sy tidak mahir knitting...tp crochet boleh la sikit2...

Saya juga doakan tangan Ayza...hasil tangan awak pun apa kurangnya...

Anonymous said...

Salam Fizan,

Email ya? Saya tidak dapat e-mel dari Fizan.. tapi takpe, Fizan boleh re-send pada saya? Hantar di ayzagursoy@gmail.com pun boleh.

Eh, saya yang malu.. masih baru dalam seni tangan ni, kena belajar dari expert macam Fizan.. :) Terima kasih Fizan, dan salam Ramadhan!

Post a Comment

komen jujur anda amat kami dihargai ;)

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

anak menantu cucu Wan Pani

anak menantu cucu Wan Pani

kamu picit sini, saya picit sana juga..