2

Daging Goreng Batang Leek




Daging lagi ya tuan/puan.... aku memang suka daging... kena pula daging tempatan. Memang manis rasanya. Sementara masih segar, masak saja terus...

Daging goreng ni simple saja... goreng daging macam biasa. Penambahan batang leek sementara masih bersisa... pertama kali beli batang leek ni. Jangan gelak ya, saya bukanlah beridea kreatif dalam masakan.. kena membaca di blog masakan otai lain baru lah berkeinginan hendak makan.... apa pun, batang leek ni saya sorang je la makan... orang lain, tolak tepi segala sayur-sayur ni.

Kalau nak ikut resepi orang jimat ni..silakan ;)


Resepi Daging Goreng Batang Leek.

Daging potong kecil, gaul garam + kunyit = goreng garing. Kecilkan api, ketepikan lebihan minyak.... masukkan bawang besar potong bulat bersama batang leek yang dipotong serong. Goreng lagi sehingga layu dgn api sederhana. Tambahkan perisa saja jika perlu. Tak perlu tambah garam kerana daging goreng awal tadi sudah siap bergaram...

selamat mencuba!

2 comments:

UMI KALSOM ALIAS said...

waahhhh best nie... bley cuba... batang leek tuhhh...errrmmm cam ner yer rupernyer...hehehehe

pn fizan said...

Batang leek semacam daun bawang..tp batang dia besor

Post a Comment

komen jujur anda amat kami dihargai ;)

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

anak menantu cucu Wan Pani

anak menantu cucu Wan Pani

kamu picit sini, saya picit sana juga..

There was an error in this gadget