0

K.A.M.I @ Ipoh


Hari berikutnya kami bermalam di Ipoh pula. Tak pernah aku menginap di Ipoh u ols..biasa terus je balik ke Sungkai, rumah parents aku... kali ni saje la nak tido kat sini... yang penting, nak jumpa kawan lama semasa belajar di UPM dulu Mr Jeya. Actually hotel kami menginap tu, dia la tolong carikan...terima kasih Jeya.

Berpandukan GPS dari Lumut, sekejap je sampai terus ke hotel. Bak kata kak Ita, dia nampak kereta aku parking kat Fresh Hotel tu kan...haha memang le betui pun.... Aku ingat, kalau tak ada GPS, harus la sesat barat dah kitorang..ntah ke mana hala tuju dah...alih2 cari highway je la kut....terus balik Sungkai..wakaka

YUHUUU!! buat pertama kali dalam hidup anak-anak aku.... kami bawa dorang tengok WAYANG di IPOH PARADE!. Mula petang tu, lepas hantor beg ke bilik hotel, terus picit2 GPS lagik cari mall yang best di Ipoh. Erm, di Ipoh Parade petang tu ada citer Lagenda BUdak Setan aje... citer kanak-kanak malam pulak dah.. jadi alang-alang nak tengok.... mak bapak ler layan citer Lagenda Budak Setan tu kan.... sedap + best juga citer tu... lama dah tak tengok wayang...sejak dari beranakkan si Aleeya.... tak pernah dah jejak kaki ke panggung.... budak-budak?? macam biasa 30 minit pertama je mau duduk atas kerusi..lepas tu dah mula kepanasan punggung sebab bukan cerita dorang kan.... hu hu...

Habis cerita, disebabkan lutut Aleeya sakit, jalan pun dah dengkot-dengkot kesakitan akibat jatuh di hotel masa kat Lumut...kami terus je balik lepas tu...

Malam seperti di janjikan...jam 8.30malam Jeya datang ke hotel bersama wife dan anaknya.... kitorang pergi makan di restoren ala SeaFood. Dia kata susah nak cari restoren Melayu di kawasan tu... nasib baik ada restoren tu yg memang sedap la masakannya..... Thanks Jeya belanjer kami makan..



Ni sebelum berangkat ke Sungkai, macam biasa singgah dulu Kinta City. Wei!!! Nape tak pergi Memory Lane??? Nape tak pergi KK HOme Deco??? aduiii nape la aku tak teringat langsung??? patut ler aku rasa macam ada sesuatu yang belum aku buat masa kat Ipoh ni..........waaaa waaaaa rugi!! rugi!!

Jam 1.30ptg, en daddy gi beli tiket wayang lagi...............kami tengok SHREK!!! WOW!! anak aku suka la!! tak terangkat langsung bontot dorang di seat punya la best citer tu..kecuali Izzaty je la..asik ulang alik kerusi...dia tak reti sangat lagi nak hayati cirita kan....maafkan dia ya.


Lepas tu..kami terus menuju ke Sungkai!! Kampung Halaman ku....




Coretan,

Fizan Wan Pani

post signature

0 comments:

Post a Comment

komen jujur anda amat kami dihargai ;)

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

anak menantu cucu Wan Pani

anak menantu cucu Wan Pani

kamu picit sini, saya picit sana juga..