4

Roti Kismis



Fresh from oven..panas-panas lagi ni...

**semua bahan memang kena timbang ye...sebaiknya dapatkan berat yang sama, baru lah hasilnya sedap...

Bahan:

280g tepung roti/high protein
140g air suam/susu
20g telur *pukul 1 biji telur gred A kemudian timbang utk dapatkan berat. Baki boleh guna untuk sapu roti...

18g susu tepung
18g gula
3g garam
55g majerin
3g yis
100g kismis *nak ganti benda lain pun ok..


Cara:
Masukkan aje semua bahan dlm BM. Uli sampai siap...kemudian biarkan ia naik 2x ganda...tumbuk2 buang angin, kemudian uli semula...

Bentuk2 bulat sekurang2nya 50g, leperkan sikit than gunting 5-6 bahagian.biarkan naik, baru bakar 180C selama 15-20 minit atau masak. Sebelum nak masak, kekuningan sikit tu, boleh keluarkan dan sapu telur.




4 comments:

TiNiE said...

sedap nyer pepetang cicah roti ngan teh o..
haih, kalau nak makan kena la g beli..

Fizan Wan Pani said...

tinie, biasa aku gi beli abis cepat je...aku buat ni lambat la pulak...ish...mmg sedap cicah ngan air teh ke..milo ke...

INTAN said...

skrg ko meroyan buat roti je...
hehe....suka aku tgok....
lama x nampak gambo laksa d paparkan...hehe

Fizan Wan Pani said...

haha buat roti intan, asben dah stop beli..kena buat..nampak menjadi, kembang sket idung..sendiri buat, sendiri mkn...hehe

laksa, br je semalam asben beli...tak buat lg..ikan pun baru je shopping semalam..tunggu la 2,3 hari ni..mesti ada punye...wajib!

Post a Comment

komen jujur anda amat kami dihargai ;)

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

anak menantu cucu Wan Pani

anak menantu cucu Wan Pani

kamu picit sini, saya picit sana juga..

There was an error in this gadget