0

Curry Meat Roll



Baru sekejap tadi sudahkan Curry Meat Roll...entah mana datang ide buat cenggini...cek peti ais ada tinggal daging dan sedikit sayur...perut terasa lapar....anak dara belum bangun lagi..kalau bangun sure minta makan..biasa la budak umur macam ini mmg lincah dan kuat makan compare dorang kecik dulu payah sungguh nak bagi makan...asik nenen (menyusu botol) aje....siang malam pagi petang..sebulan 4-6 peket 1.2kg Dutch Lady dan 4-5 pek Diapers..memang 'sakit' la sekejap...now dah besar kurang la nyusu....malam je sebelum tido....lega banyak dari segi itu..tetapi duit gantiannya alirkan ke sekolah/tuisyen pula..gitu la ye dak.....

Sedap jugak tau....biasa kita makan popia tu dalamnya isi sayur2an kan...tapi kali ini aku saje tukar dengan daging coz anak-anak tak berapa makan sayur2 nih.....so far so good..menjadi juga..

meh korang try pulak..sedap ke tak...


Curry Meat Roll.

Resepi:

Daging segar- cincang guna blender *kalau tak de, guna Ramli Burger tu pun boleh.
1 biji labu bawang besar potong dadu kecil2.
2 sudu rempah kari
sedikit lobak merah potong dadu kecil2.
sedikit daun sup potong halus2.
garam
minyak utk menumis


Kulit:
1 cawam tepung gandum
1 cawam air
secubit garam.

Cara masak inti:
Tumis daging bersama minyak hingga masak.Masukkan bawang, tumis hingga layu.Masukkan serbuk kari,lobak dan masak lagi hingga naik bau. Sebelum tutup api masukkan daun sup. Biarkan sejuk.


Masak Kulit:
Campurkan air dan tepung serta garam.
Panaskan kuali leper, letak adunan dan lenggang kuali mcm buat kulit ketayap tu..guna api perlahan.

Sejukkan dan letak inti.Gulung.


0 comments:

Post a Comment

komen jujur anda amat kami dihargai ;)

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

anak menantu cucu Wan Pani

anak menantu cucu Wan Pani

kamu picit sini, saya picit sana juga..

There was an error in this gadget