4

Crunchy Cinamon.


Cruchy Cinamon

Crunchy Cinamon adalah benda paling senang nak buat...cume korang kena rajin tunggu bakor aje le....guna benda instant aje..senang kan?? rangup, manis....budak-budak dan mak apak budak pasti suka..makan petang-petang di luar rumah sambil hirup air teh....hehe menu ini aku buat petang semalam...sementara tunggu incik asben balik...sedap sangat makan time panas-panas tu..sambil tengok tv, tak sedo abis dah...


Resepi:

Instant kulit prata brand "KAWAN"
Mix Herb
Gula Perang/Gula pasir
mentega

Cara:


Taburkan mixherb dan gula perang di atas permukaan prata.Kalau tak ada gula perang, gula pasir pun ok. Potong sama saiz 8 bahagian.

Gulung bahagian tersebut dari permukaan yang besar ke permukaan yang kecil.

Susun atas loyang.Sapuan sedikit mentega atas permukaannya.

Panaskan oven 180' bakar selama 25-30 minit.

4 comments:

Sya Annur said...

uuuu, sgt suka! hehehe tp yg ada dlm fridge skarang ialah roti bwg, mcm xsesuai je :p

Fizan Wan Pani said...

roti bawang? tak penah makan roti bawang lagi...instant ke? hehe gi beli instant prata tu..sepeket ada 5 keping..kejap je makan abis semua tu...hehe

INTAN said...

wpun ko kata senang...still aku rasa susah...dasat kan?..hehe

Fizan Wan Pani said...

susah sebab ko tak de bahan..hihi kalau ada bahan dan "R" sure boleh!!!

Post a Comment

komen jujur anda amat kami dihargai ;)

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

anak menantu cucu Wan Pani

anak menantu cucu Wan Pani

kamu picit sini, saya picit sana juga..

There was an error in this gadget