2

Biskut Almond London

antara biskut kegemaran aku saban tahun! Terima kasih kepada kak zu kerana bagi resepi yang tip top!! tak membazir tepung dan rasanya memang SEDAP!!!!
Selepas dikeluarkan dari oven..


Resepi (sumbangan kak Zurita Dzulkifli)

150gm butter
200gm tpg. gandum
50gm icing sugar
60gm tpg. jagung
1/2 sk vanillin (serbuk)
badam

CARA:
1.Pukul butter & gula hingga sebati (tak perlu hingga kembang)
2.Masukkan tepung gandum, vanilin & tepung jagung.
3.Gaul hingga sebati.
4.Bentukkan adunan & masukkan badam. Bakar hingga masak (suhu 160 selama 15minit) atau mengikut oven masing2.
5.Cairkan coklat & celup biskut.

2 comments:

Sya Annur said...

ni thn mls sya buat kuih, hehe... so tgk je la kuih org. selamat hari raya k fizan... nnti jmput ambik kad raya kat blog :p

Fizan Wan Pani said...

sya, dah 2 thn akak tak buat kuih..dulu buat tak sedap pun coz tak pandai...alhamdulillah berkat kenal ngan u ols, maka boleh la berasa sikit biskut tahun ni...tu pun dah separuh....

Post a Comment

komen jujur anda amat kami dihargai ;)

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

Aleeya Sofea Nazira|Zulaika Ardini Nazira|Izzaty Qasreena Nazira

anak menantu cucu Wan Pani

anak menantu cucu Wan Pani

kamu picit sini, saya picit sana juga..

There was an error in this gadget